Určitě jste se již setkali s bannery, popřípadě reklamou, která upozorňuje na datum 23. 4. 2014. A jelikož je březen měsícem Knihy určitě stojí za to upozornit na zajímavé akce. Jednou takovou akcí je bezesporu i Den knih bez DPH. Kterým chtějí nakladatelé a knihkupci upozornit na vysoké dph u knih.
Koupí knihy tento den, nejenže ušetříte, ale podpoříte i dobrou věc protože knihy si nižší DPH určitě zaslouží.
Níže můžete nahlédnout do tiskové zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů.


Světový den knihy a autorských práv
23. 4. 2014 – KNIHY bez DPH

Pořadatel: Svaz českých knihkupců a nakladatelů spolu se všemi významnými subjekty knižního trhu.

Knihy si nižší DPH zaslouží – kupte je 23. 4. 2014 o 15 % levněji

Cíl kampaně: S nadějí jsme přijali snahu této vládní koalice zařadit knihy do nově vytvořené třetí, snížené sazby DPH. Jedná se proto o pozitivní kampaň s cílem odůvodnit veřejnosti, politikům i médiím, proč si knihy opravdu nižší DPH zaslouží. Zároveň je to příležitost otevřít i širší debatu o poslání knih a čtení v současném světě.
Osobní pozvání do knihkupectví od nás dostane každý poslanec, senátor i další ústavní činitelé a významné osobnosti.

Podoba kampaně: V drtivé většině knihkupectví bude 23. 4. 2014 sleva na všechny knihy ve výši 15 %. Tuto slevu poskytují sami obchodníci. K akci bude od 15. 3. 2014 fungovat speciální web www.knihybezdph.cz a své stránky bude mít akce i na Facebooku. K dispozici pro příznivce budou vysvětlující letáky, placky, záložky do knih, tašky.
Čím je kampaň tak výjimečná? Mimo jiné také tím, že se na jejím pořádání shodli a účastní se jí téměř všichni – od velkých nakladatelských domů až po ty nejmenší, všechny distribuce, všechny knihkupecké řetězce a většina knihkupectví. Všichni si totiž myslíme, že:
Knihy si nižší DPH zaslouží.

Propagace kampaně: Na organizaci a propagaci kampaně se složili sami nakladatelé a distributoři knih. Zároveň Svaz českých knihkupců a nakladatelů dostal od mnoha subjektů zvýhodněné ceny. Díky tomu bude kampaň opravdu vidět. Mediálním partnerem kampaně se stal Český rozhlas Radiožurnál. Objednané jsou plakáty ve vlacích, na nádražích, v metru… Plakáty budou také v knihkupectvích a knihovnách. O dalších formách propagace se jedná.
Plakáty ve vizuálu kampaně se objeví postupně již od 1. 4. 2014.

Média: Chceme médiím nabídnut zajímavá témata i osobnosti. Vždyť knižní branže je zřejmě vůbec nejpestřejší složkou jak ekonomiky, tak kultury. Díky knihám mohou své myšlenky a pocity sdělovat spisovatelé, vědci, myslitelé… Na vzniku knih se podílí mnoho dalších

tvůrčích profesí: překladatelé, výtvarníci, grafici, redaktoři… Hlavními tvářemi kampaně by však měli být sami nakladatelé a knihkupci.

Knihkupectví s již potvrzenou účastí:
Knihcentrum, Knihy Dobrovský, Knihy Kanzelsberger, Kosmas, Nakladatelský servis, Neoluxor, Neoluxor Books, Pavel Dobrovský – Beta

Nakladatelé a distributoři, kteří v této chvíli kampaň podpořili:
Albatros Media, Alpress, Argo, Atlantis, Baobab, Brokenbooks, Cykloknihy, Dauphin, Dokořán, Egmont ČR, Emitos, Euromedia Group, Flössler, Fortuna Libri, Fragment, Fraus, Galén, Garamond, Grada, Host, Jan Melvil Publishing, JIRI MODELS, JOTA, Kniha Zlín, Leda, Madal Bal, Management Press, Meander, Metafora, Mladá fronta, MLD Publishing, MOBA, Nakladatelský servis, Oftis, Oikoymenh, Oldag, Omnibooks, Paseka, Pavel Dobrovský – Beta, Pemic Books, Pierot, Portál, Práh, p3k, Rubico, Rybka Publishers, Sagit, Slovart, Sociologické nakladatelství (SLON), Šalvar, Triton, van Aspen, Vyšehrad, 4bau

Podporovatelé:
Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR, Obec překladatelů, Český PEN klub, Česká sekce IBBY.
Sponzorsky kampaň podpořily vytištěním materiálů tiskárny: Finidr s.r.o., PBtisk a.s.
a Tiskárny Havlíčkův Brod a.s.
Moderní vizuál kampaně připravilo studio Heyduk, Musil & Strnad.
Za nonprofitní cenu poskytla plochy agentura Railreklam s. r.o.