Určitě jste se již setkali s bannery, popřípadě reklamou, která upozorňuje na datum 23. 4. 2014. A jelikož je březen měsícem Knihy určitě stojí za to upozornit na zajímavé akce. Jednou takovou akcí je bezesporu i Den knih bez DPH. Kterým chtějí nakladatelé a knihkupci upozornit na vysoké dph u knih.
Koupí knihy tento den, nejenže ušetříte, ale podpoříte i dobrou věc protože knihy si nižší DPH určitě zaslouží.
Níže můžete nahlédnout do tiskové zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů.
Světový
den knihy a autorských práv
23.
4. 2014 – KNIHY bez DPH
Pořadatel:
Svaz českých knihkupců a nakladatelů spolu se všemi významnými
subjekty knižního trhu.
Knihy
si nižší DPH zaslouží – kupte je 23. 4. 2014 o 15 % levněji
Cíl
kampaně:
S nadějí jsme přijali snahu této vládní koalice zařadit
knihy do nově vytvořené třetí, snížené sazby DPH. Jedná se
proto o pozitivní kampaň s cílem odůvodnit veřejnosti,
politikům i médiím, proč si knihy opravdu nižší DPH zaslouží.
Zároveň je to příležitost otevřít i širší debatu o poslání
knih a čtení v současném světě.
Osobní
pozvání do knihkupectví od nás dostane každý poslanec, senátor
i další ústavní činitelé a významné osobnosti.
Podoba
kampaně:
V drtivé většině knihkupectví bude 23. 4. 2014 sleva na
všechny knihy ve výši 15 %. Tuto slevu poskytují sami obchodníci.
K akci bude od 15. 3. 2014 fungovat speciální web
www.knihybezdph.cz a své
stránky bude mít akce i na Facebooku. K dispozici pro
příznivce budou vysvětlující letáky, placky, záložky do knih,
tašky.
Čím
je kampaň tak výjimečná? Mimo jiné také tím, že se na jejím
pořádání shodli a účastní se jí téměř všichni – od
velkých nakladatelských domů až po ty nejmenší, všechny
distribuce, všechny knihkupecké řetězce a většina knihkupectví.
Všichni si totiž myslíme, že:
Knihy
si nižší DPH zaslouží.
Propagace
kampaně:
Na organizaci a propagaci kampaně se složili sami nakladatelé a
distributoři knih. Zároveň Svaz českých knihkupců a nakladatelů
dostal od mnoha subjektů zvýhodněné ceny. Díky tomu bude kampaň
opravdu vidět. Mediálním partnerem kampaně se stal Český
rozhlas Radiožurnál. Objednané jsou plakáty ve vlacích, na
nádražích, v metru… Plakáty budou také v knihkupectvích
a knihovnách. O dalších formách propagace se jedná.
Plakáty
ve vizuálu kampaně se objeví postupně již od 1. 4. 2014.
Média:
Chceme
médiím
nabídnut zajímavá témata i osobnosti. Vždyť knižní branže je
zřejmě vůbec nejpestřejší složkou jak ekonomiky, tak kultury.
Díky knihám mohou své myšlenky a pocity sdělovat spisovatelé,
vědci, myslitelé… Na vzniku knih se podílí mnoho dalších
tvůrčích
profesí: překladatelé, výtvarníci, grafici, redaktoři…
Hlavními tvářemi kampaně by však měli být sami nakladatelé a
knihkupci.
Knihkupectví
s již potvrzenou účastí:
Knihcentrum,
Knihy Dobrovský, Knihy Kanzelsberger, Kosmas, Nakladatelský servis,
Neoluxor, Neoluxor Books, Pavel Dobrovský – Beta
Nakladatelé
a distributoři, kteří v této chvíli
kampaň
podpořili:
Albatros
Media, Alpress, Argo, Atlantis, Baobab, Brokenbooks, Cykloknihy,
Dauphin, Dokořán, Egmont ČR, Emitos, Euromedia Group, Flössler,
Fortuna Libri, Fragment, Fraus, Galén, Garamond, Grada, Host, Jan
Melvil Publishing, JIRI MODELS, JOTA, Kniha Zlín, Leda, Madal Bal,
Management Press, Meander, Metafora, Mladá fronta, MLD Publishing,
MOBA, Nakladatelský servis, Oftis, Oikoymenh, Oldag, Omnibooks,
Paseka, Pavel Dobrovský – Beta, Pemic Books, Pierot, Portál,
Práh, p3k, Rubico, Rybka Publishers, Sagit, Slovart, Sociologické
nakladatelství (SLON), Šalvar, Triton, van Aspen, Vyšehrad, 4bau
Podporovatelé:
Svaz
knihovníků a informačních pracovníků ČR, Obec překladatelů,
Český PEN klub, Česká sekce IBBY.
Sponzorsky
kampaň podpořily vytištěním materiálů tiskárny: Finidr
s.r.o., PBtisk a.s.
a
Tiskárny Havlíčkův Brod a.s.
Moderní
vizuál kampaně připravilo studio Heyduk, Musil & Strnad.
Za
nonprofitní cenu poskytla plochy agentura Railreklam s. r.o.
zdroj: http://www.knihybezdph.cz/
0 komentářů:
Okomentovat